diumenge, 21 d’agost del 2016

14/8/2016 (Dia 6): Adeu barqueta, Hola Hotel

El Diumenge es el dia del trasllat de Asterdam a Den Haag.

Decidim prendrens-ho en calma despres de l'esgotament del dia anterior. Esmorzem tranquilament al Bakkers Out, la petita fleca que hi ha a Oudekerk aan der Amstel i fem la ultima volteta, no sense pena, abans de marxar.

La Joana s'uneix a nosaltres fins a Brusseles, i ens omple el cotxe de bosses. La pobra ha de compartir seient amb una torre de bosses.

Fem la primera parada a mig camí la ciutat de Leiden, una ciutat d'uns 120.000 habitants preciosa. Ens encanta la tranquil·litat que es respira, potser per ser diumenge, i la perfecta ubicació de cada raconet i cada canal. Des del turo artificial on s'ubica un antic castell circular del 1100 anomenat De Burcht, podem veure tota la ciutat. En especial la església de Sant Pere o Pieterskerk es una peça del Gòtic tardà que soprén per les enormes dimensions des finestrals. Una altra cosa sorprenent es que a dins no hi ha decoració, es absolutament blanca, però no deixa de tenir un caire preciós. Un parell d'orgues majestuosos s'ubiquen a dins, i no te un altar com les catedrals catòliques.

Quan hi arribem nosaltres acabava un servei ecumènic i estaven prenent els assistents un pica pica. Sembla ser que la església es dedica a protestantisme i a catolicisme i segurament per això no hi ha imatges a dins.

Leiden ens sembla una ciutat tant xula que el Pep la col·loca ja com la primera del Top 5 fins al moment.

A migdia arribem a Den Haag i descarreguem equipatges al Hotel. Anem a dinar ràpid un Mcdonalds i sortim pitant cap a Scheveningen, el barri - platja de La Haia. Es un lloc turístic i, amb el dia que fa, es ple de gent en uns xiringuitos molt acollidors i ben organitzats. Hi ha un pier impressionant que s'endinsa al mar i conte tot tipus de localets per prendre copes o menjar. Al final hi ha atraccions de "puenting" i una nòria gegant que estan muntant. EL Pep al·lucina amb les maniobres que duen a terme els obrers que hi treballen i decideix que serà enginyer :-DDD

Visitem també el Kurhaus, un Hotel imponent del 1886 que està davant les platges i que te un aire molt elegant. Recorda algun hotel de la Côte d'Azur.

Tornem a Den Haag cansats pero amb ganes de fer una darrera volta pel Centre, on sopem en un turc. Al Pep li ha sentat malament el McDonald i prefereix estar-se'n. A l'hotel intento avançar amb els posts al blog.

1. Amb això del Procès i el sumsumcorda, sembla ser que Leiden es la seu del club Bildelberg