diumenge, 21 d’agost del 2016

17/8/2016 (Dia 9): Brussel·les a tope

Tenim un dia per a visitar Brussel·les i afededeu que l'aprofitem.

De bon mati, abans de les 9, ja som a l'Atomium. I com som tant matiners, hem d'esperar a que l'obrin a les 10:00. Mentre, passegem una mica pels voltants i busquem un lloc per fer un cafè.

L'Atomium va ser el símbol de la Expo Universal de Brussel·les del 1958, com les fonts de Montjuïc al 1929 a Barcelona. El disseny vol imitar l'estructura cristal·lina del Fe. Per dins es pot fer un recorregut fins a la bola de dalt, des d'on es veuen unes vistes magnífiques de Brussel·les, i algunes mes de intermèdies.

Després ens dirigim al centre i deixem el cotxe vora la Catedral de Sant Miquel i Santa Gudula, que es d'un gòtic espectacular. A partir d'allà fem una visita intensa a tot el centre de la ciutat que, val a dir, es monumental a lo Paris.

Primer passem per la Càmera de Representants Belga, el Parc de Brussel·les i el Palau Reial. Aquest el visitem per dins aprofitant que es gratuït. Després passem per davant del Museu de Belevue, annex al Palau, i altres Museus ubicats a la Rue Royale, Place Royale i Rue de la Regence. Ens aturem al Museu Magritte a la Place Royale. Es un edifici regi de 3 plantes dedicades a Renné Magritte, però no hi son les seves millors obres.

Continuem cap avall en direcció al Palau de Justícia i arrivem al Sablon, mentre el Pep canta "Si te gusta el Regeton, ven al gran Sablón". Allà visitem la Església de Notre-Damme du Sablon que es una església gòtic molt recarregada on hi preparen uns concerts d'orgue per aquests dies.

D'alla anem a buscar el Manneken Pis seguint una sèrie de carrerons que es indica el GPS. Molt pràctic baixar-se una app GPS offline per anar caminant als llocs. El Manneken Pis es, com la Sireneta de Copenhague, una estàtua ridícula per la que la gent fa cua per fotografiar-se. Es difícil entendre per què quelcom així esdevé el símbol de la ciutat.

Arrivem a la impressionant Grand-Place, emmarcada per una sèrie d'edificis monumentals com l'Ajuntament de Brusel·les, D'allà finalitzem la ruta no sense passar per les Galeries Saint-Hubert on hi ha moltes botigues especialitzades en xocolata belga.

Finalment arrivem un altre cop a la Catedral de Sant Miquel i Santa Gudula, però decidim deixar el cotxe i anar al aparthotel per dinar prèvia compra al Carrefour Express. A la tarda tornarem a les Galeries a comprar xocolata i fer una volta pel centre, ja mes relaxadament.

A la tarda fem les compres de xocolata i la volta previstos, i com ens queda tems anem a visitar el Parlament Europeu, no fos dit que no hi hem estat. Obviament, com es tancat, només podem fer un cop d'ull als voltans.

Acavem  cap a les 20:00 a casa totalment cansats i ja encarant la recta final del viatge. Demà anem a Rocamadur i tenim mes de 8h de viatge.